,

سایون، زیر مجموعه تویوتا رسما تعطیل شد

سایون

خودروساز سایون از صنعت ماشین رسما کناره گیری کرد. تویوتا اتمام کار این کمپانی را در ماه فوریه همراه با رونمایی از نسخه ی نهایی سری های tC که قرار بود تا آگوست ۲۰۱۶ تولید شوند اعلام کرد. این برند در هر حال بعد از این خبر چند ماه یه فعالیت خود ادامه داد.

سایون که در سال ۲۰۰۳ توسط تویوتا به عنوان یک برند مستقل ایجاد شد، به عنوان برندی خلاق، با خودروهایی بیشتر قشر جوانان را جذب کند شناخته می شد. به عبارت دیگر این برند قشر جوان را مورد هدف قرار داده بود که حتی ممکن است علاقه ای به ماشین نداشته باشند و به نظر آنها تویوتا کمی قدیمی و از مد افتاده بود.

در سیزده سال اخیر سایون موفق به فروش بیش از یک میلیون خودرو شد، ۷۰ درصد این خودروها توسط مشتریان جدید خریده شد و ۵۰ درصد را افراد زیر ۳۵ سال خریداری کردند. زمانی یعنی تویوتا به اندازه کافی با عواملی مانند بحران اقتصادی بزرگ، فراخوان ها و یا حتی نوآوری برای جذب مشتریان جوان تر درگیر بود که نیاز به یک برند دیگر مثل سایون حس می شد. حال تویوتا اعتقاد دارد که این خریداران برند تویوتا و صفات دیرینه ی این برند که شامل کیفیت و قابلیت اطمینان بالا می باشد را درک خواهند کرد و الان وقت آن رسیده که این کمپانی با برند سازنده اش ادغام شود.

در ماه آگوست خودروهای سایون شامل FR-S، سدان iA و هاچبک iM با نشان تویوتا دوباره به بازار عرضه شدند و تویوتا اعلام کرده که تمامی خدمات مورد نیاز خریداران قبلی سایون در نمایندگی های تویوتا قابل انجام است.

2 پاسخ
  1. امیر
    امیر says:

    ای کاش به جای تعطیلی
    ایران باهاش قرارداد می بست هم سایون تعطیل نمی شد
    هم ایران تکنولوژی جدید وارد میکرد

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *