,

تاریخچه کمپانی هیوندای

تاریخچه کمپانی هیوندای - کاربا هیوندای


شرکت هیوندای موتور در سال ۱۹۶۷ به‌عنوان بخشی از زیرمجموعه شرکت مهندسی و ساخت‌وساز هیوندای راه‌اندازی شد. در ابتدا این کمپانی با مونتاژ کردن ماشین و کامیون‌های فورد فعالیتشان را شروع کردند. در سال ۱۹۷۵، آن‌ها اولین خودرویشان را با همکاری کمپانی فورد به اسم هیوندای کورتینا (Hyundai Cortina) ارائه کردند و با گذشت دو سال تبدیل به سیزدهمین خودروساز با در اختیار داشتن دو درصد سهم از بازار خرده‌فروش‌ها در جهان تبدیل شدند.

هیوندای پونی - کاربا هیوندای

در سال ۱۹۷۵، کمپانی تصمیم گرفت که خودروهای تحت نام “هیوندای” را به‌صورت مستقل بسازد و به جهان ارائه کند. آن‌ها پنج مهندس معروف بریتانیایی را استخدام و اولین خودروی مستقل خود یعنی “هیوندای پونی” (Hyundai Pony) را طراحی کردند. بعدها این خودرو به دلیل اندازه کوچک و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش در کره جنوبی تبدیل به پرفروشترین خودرو شد. این خودرو همچنین با وارد شدن به بازار کانادا نیز به مدت ۹ ماه تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو در آنجا شد. در سال ۱۹۸۵، تولید این مدل از مرز ۱ میلیون دستگاه گذشت.

هیوندای اکسل - کاربا هیوندای

این کمپانی در سال ۱۹۸۶، با مدل “هیوندای اکسل” (Hyundai Excel) وارد بازار آمریکا شد. این خودرو نیز به خاطر کیفیت و قیمت پایین خود، مانند مدل قبلی ثابت کرد که می‌تواند دوباره به خودرویی پرفروش تبدیل شود. در سال ۱۹۸۶، بیش از ۱۶۰.۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رفت که این رقم در سال بعد از مرز ۲۶۰.۰۰۰ دستگاه نیز گذشت. در حال حاضر این کمپانی خود را به یکی از رقبای برتر در صنعت اتومبیل‌سازی در جهان تبدیل کرده است. محصول بعدی آن‌ها در سال ۱۹۸۸معرفی شد که سوناتا نام داشت و در رنج خودروهای سایز متوسط قرار می‌گرفت. اگرچه فروش این خودرو در آمریکا کلید نخورد، اما بااین‌حال تولیدات این شرکت از مرز ۴.۰۰۰.۰۰۰ دستگاه خودرو در سال گذشت.

آن‌ها سرمایهگذاری زیادی در کیفیت، طراحی، پژوهش و تولید هر وسیله نقلیهی خود کردهاند و نتیجه آن تولید اولین موتور بنزینی اختصاصی چهار سیلندری آلفا به همراه سیستم انتقال قدرت شد. هیوندای برای اینکه خریداران آمریکایی را تشویق به خرید خودروهایشان نسبت به دیگر برندها کنند همه ماشین‌های فروخته‌شده در آمریکا را ۱۰ سال یا ۱۶.۰۰۰ کیلومتر گارانتی کرد تا ذهنیت بهتری در خریدارانشان ایجاد کند.

هیوندای سانتافه - کاربا هیوندای

موفقیت این کمپانی با ارائه مدلهای پرفروشی چون النترا، توسان، سانتافه و جنسیس ادامه یافت. هیوندای در طول سالها جوایز متعددی به خاطر دوام و مصرف سوخت به دست آورده است.

در سال ۱۹۹۵، این کمپانی پایگاههای فروش خود را در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، مصر و ژاپن راه‌اندازی کرد و بر اساس نیاز خریداران مدلهای مخصوص آن کشور را تولید و ارائه کرده است. در سال ۱۹۹۸، آن‌ها ۵۱ درصد از سهام کیا موتورز را که دومین تولیدکننده خودرو در کره جنوبی است خریداری کردند. در سال ۲۰۰۰، کارخانه‌های تولیدی خود را در هند، چین، پاکستان، ترکیه و چک نیز پایه‌گذاری و در سال ۲۰۰۴، کمپانی با فروش ۲.۵۰۰.۰۰۰ دستگاه درآمدی معادل ۵۶ میلیارد دلار به دست آورد. در سال ۲۰۱۱، هیوندای با فروش بیش از ۴.۰۴ میلیون خودرو توانسته خود را در مقام چهارم بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو بعد از جنرال موتورز، فولکس‌واگن و تویوتا قرار دهد.

هیوندای الانترا - کاربا هیوندای

آن‌ها در سال ۲۰۱۲ در سراسر جهان ۴.۵ میلیون وسیله نقلیه فروختند که اگر شرکت زیرمجموعهشان یعنی کیا را نیز در نظر بگیریم این رقم به ۷ میلیون دستگاه می‌رسد. در ۲۰۱۳، هیوندای توانسته به کمک پایگاه‌های تولیدی‌اش در جهان ۳.۰۰۰.۰۰۰ دستگاه در سال تولید کند. آن‌ها از ابتدا محتاطانه کار خود را آغاز کردند و پس از پیشرفتهای چشم‌گیر در صنعت خودروسازی تبدیل به یکی از مورد اعتمادترین برندهای خودروسازی در جهان شدهاند. دلیل موفقیت آن‌ها تمرکز مداوم بر روی گسترش و رضایت مشتری بوده است.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *