,

رنو تلیسمان ، لوکس ترین سدان رنو به زودی در ایران

رنو تالیسمان - کاربا

کمپانی فرانسوی رنو در نمایشگاه فرانکفورت پس از ۸ سال خودروی جایگزین لاگونا که سه نسل از تولید آن می‌گذشت را بانام تلیسمان معرفی کرد که در واقع با معرفی این خودرو زبان طراحی جدید خود را نیز معرفی کرد. رنو تلیسمان که بهترین سدان کل تاریخ رنو است برای رقابت مستقیم با خودروهای محبوب و به نامی مانند سوناتا، اپتیما، آکورد، پاسات، ۵۰۸، مزدا ۶، c5 و کمری به بازار عرضه‌شده است.

رنو با معرفی خودروی تلیسمان به موفقیت‌های بسیار خوبی دست‌یافت که ازجمله‌ی آن کاندید شدن این خودرو در لیست بهترین خودروی‌های اروپا در سال ۲۰۱۶ بود که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. حال نگین خودرو قصد دارد به‌زودی این سدان زیبای رنو را روانه‌ی بازار ایران کند که به بررسی کوتاهی از آن می‌پردازیم.

طراحی خارجی رنو تلیسمان

رنو تالیسمان - کاربا

نمای بیرونی این سدان فرانسوی، بسیار باوقار، لوکس و زیبا طراحی‌شده است. رنو در این خودرو از جلوپنجره‌ی کرومی با طراحی جدید خود که مثلاً در خودروی Kadjar به‌کاررفته استفاده کرده است که در کنار چراغ‌های LED با طراحی خاص و کشیده و همچنین مه شکن‌هایی در زیر سپر خوش استیل، نمایی زیبا و شکیل به نمای کلی خودرو بخشیده است.

رنو در نمای عقب تلیسمان از چراغ‌های زیبای LED کشیده و دو خروجی کرومی اگزوز در زیر سپر به همراه اسپویلر کوچکی روی درب صندوق استفاده کرده است که چهره‌ای شکیل به نمای عقب این خودرو بخشیده است.

می‌توان گفت که تلیسمان با طول ۴۸۴۸، عرض ۱۸۶۹ و فاصله‌ی محوری ۲۸۰۸ میلی‌متری خود تقریباً از تمام رقبای خود، دارای ابعاد کمی بزرگ‌تر می‌باشد که این امر باعث شده این خودروی سدان دارای فضای مناسب و جاداری برای سرنشینان جلو و عقب باشد که ازنظر فضای سر و جلوی پا هیچ مشکلی نداشته باشند.

همچنین قابل‌ذکر است که این خودرو با اختصاص دادن ۵۷۲ لیتر به فضای صندوق دارای فضای بار کاملاً جادار و مناسبی است که برای خانواده‌ی تقریباً پرجمعیت کاملاً کافی می‌باشد.

موتور رنو

رنو تالیسمان - کاربا

زیر درپوش موتور رنو تلیسمانی که به ایران عرضه می‌شود یک موتو ۱.۶ لیتری قرار دارد که شاید در نگاه اول برای چنین خودرویی کاملاً ناامیدکننده باشد اما درواقع این‌گونه نیست زیرا رنو تدابیر خوبی برای آن اندیشیده است بر روی این موتور دو عدد توربوشارژر یکی برای دورهای پایین موتور و دیگری برای دورهای بالای موتور قرار داده است که با این تفاسیر در کنار جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته از این موتور با حجم پایین، به قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر دست پیداکرده است که در سطح خود نسبت به رقبا بسیار عالی است و این حجم پایین، مصرف سوخت پایینی نیز در بر دارد به صورتی که مصرف سوخت آن به‌صورت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد اما نباید این نکته را فراموش کرد که موتورهای دارای توربوشارژ حساسیت زیادی نسبت به نگه‌داری و کیفیت بنزین دارند که در صورت توجه نکردن به آن می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

طراحی داخلی رنو تلیسمان

رنو تالیسمان - کاربا

با نگاه به فضای داخل رنو تلیسمان با فضایی کاملاً ساده درعین‌حال شیک روبرو هستیم و اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند صفحه‌نمایشی است که به‌صورت عمودی قرارگرفته است که امکان کنترل و نمایش اطلاعات بخش‌های مختلف خودرو از همین طریق انجام می‌شود. این صفحه‌نمایش در مدل پایه ۴.۲ اینچ در نظر گرفته‌شده است که در صورت فول بودن خودرو به ۸.۷ اینچ ارتقا پیدا می‌کند.

این نکته قابل‌ذکر است با توجه به خودروهای امروزی که از فضای داخلی پرزرق‌وبرقی برخوردار هستند شاید این سادگی فضای داخلی تلیسمان به مذاق برخی خودرو دوستان چندان خوش نیاید.

در داخل این خودروی فرانسوی فضایی آرام و لوکس در اختیار شما قرار می‌گیرد که به همراه صندلی‌های چرمی باقابلیت تنظیم در ۱۰ جهت به‌صورت الکتریکی، همراه با ماساژور و گرم‌کن و همچنین حافظه، لذت سواری را دوچندان کرد.

تجهیزات  رنو تلیسمان

رنو تالیسمان - کاربا

رنو برای گل سرسبد سدان های خود از شرکت BOSE کمک گرفته که از برترین تولیدکنندگان سیستم صوتی می‌باشد. این سیستم صوتی به‌صورت اختصاصی برای رنو تلیسمان طراحی و مهندسی‌شده است که دارای ۱۲ بلندگو، آمپلی‌فایر دیجیتال و البته ۶ اکولایزر می‌باشد که قطعاً صدای فوق‌العاده‌ی در اختیار ما قرار می‌دهد.

بر روی این سدان فرانسوی علاوه بر دوربین دید عقب ۱۲ سنسور در تمام نقاط خودرو نصب‌شده است و دارای قابلیت پارک خودکار می‌باشد که عمل پارک دوبل را بسیار ساده می‌کند.

همچنین از دیگر تجهیزاتی که بر روی رنو تلیسمان نصب‌شده می‌توان به سیستم چراغ‌های نوربالای هوشمند، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، آینه‌ی الکتروکرومیک، شیشه‌های دوجداره جهت جلوگیری از ورود صدا به داخل خودرو  و… اشاره کرد.

هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو توسط نگین خودرو اعلام‌نشده است ولی می‌توان حدس زد که قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشد که البته در این رنج قیمت رقیبان بسیار سرسختی پیش روی خود دارد و باید دید پس از عرضه به بازار ایران چگونه می‌تواند از پس آن‌ها برآید.

رنو تالیسمان - کاربا
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *