,

آیا خودرو های سوپر اسپرت کمتر جذاب هستند وقتی در آنها از توربوشارژ استفاده می شود؟

توربو در سوپر اسپرت ها - کاربا

توربوشارژ کلمه بد و زشتی است برای خیلی ها، ولی به سازندگان سوپر اسپرتی که دوست دارند کمتر گازهای گلخانه ای تولید کنند کمک میکند که نفس راحتی بکشند. خوب یا بد، دارد اتفاق می‌افتد و کسی هم جلویش را نمیتواند بگیرد. ولی قدیما در دوره ۱۹۸۰ کلمه “توربو” معنی خاصی داشت.

برای مثال فراری F40 را به یاد بیاورید، یا لوتوس اسپریت توربو و از همه مهم تر، پورشه ۹۱۱ توربو و ۹۳۰! بر اساس درخشش اعتبار و مهندسی محض پورشه، ۹۱۱ توربو آنها توانسته به تکاملی در خودرو های فوق العاده و نسبتاً کارآمد دست یابد. این خودرو مناسب ترین استثنا برای این بحث است :

آیا خودرو های سوپر اسپرت همچنان با قرار گرفتن توربوشارژ بر روی آنها فوق العاده هستند؟ آیا آنها نباید دارای قابلیت تنفس طبیعی باشند؟ برای مثال ببینید فراری چه کار کرده با : کالیفرنیا T و ۴۸۸ GTB، هر دو توربوشارژ شده اند. این نشان دهنده هدف آنها برای ساخت خودرو های سوپر اسپرت آینده شان است.

مک لارن چی؟ آنها یک موتور قدرتمند تویین توربو ۳.۸ لیتری V8 روی خودرو هایش قرار داده‌اند که بدون شک خوب است، ولی تصور کنید که مک لارن به جای آن از یک موتور ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی V8 استفاده میکرد. اوه ببخشید! اون مال فراری ۴۵۸ بود.

من قصد ندارم با نگرانی ام کار خودروسازان را انکار کنم، ولی فکر میکنم مؤثر است. اون حس خالصی که موتورهای تنفس طبیعی دارد را موتورهای توربو ندارد. خودرو های سوپر اسپرت باید اون حس خالص را داشته باشند. در حال حاضر برند های محدودی هستند که به موتور های تنفس طبیعی چسبیده اند، مانند لامبورگینی، ولی بدون شک آنها هم دوام نمی آورند.

شما چه فکر میکنید؟ آیا “توربوشارژ” آن حس خالص خودرو های سوپر اسپرت را دور کرده؟ در آن طرف قضیه، آیا خودروسازان توانسته اند جایگزینی برای بالا بردن بازدهی موتورهای کوچک از طریق بوستر های الکتریکی پیدا کنند؟ نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

توربو در سوپر اسپرت ها - کاربا
3 پاسخ
  1. Saeed
    Saeed says:

    با این مقاله کاملا موافقم چه در مورد سوپر اسپرت ها چه در مورد ماشین های عادی تر درسته که توربو بازده رو بالا میبره اما زیاد جذاب نیست و ماشین هایی مثل Ford Mustang یا dooge challeger خیلی جذابن

    پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *