,

مزدا میگوید مردم هنوز رانندگی را به سیستم های خودران ترجیح می دهند

مردم هنوز رانندگی را به سیستم های خودران ترجیح می دهند - کاربا مزدا
در حال حاضر بیشتر سازندگان خودرو تمایل به هوشمند سازی سیستم رانندگی مدل های خود دارند. به تازگی مزدا با انجام یک همه پرسی اعلام کرد که ۷۱% افراد هنوز تمایل دارند تا از خودروهای عادی استفاده کرده و خودشان رانندگی کنند.

این روزها در بین سازندگان حرفه ای، ظاهرا مزدا تنها برندی است که با تخصص بالا کار می کند و بیشتر روی مدل های سرگرم کننده سرمایه گذاری می کند؛ در واقع تمرکز روی موتورهای احتراق داخلی و سیستم کنترل در این برند دو برابر شده است در حالی که بقیه برندها و صنعت به سمت الکتریکی و هوشمند شدن خودروها پیش می روند. به همین دلیل است که طبیعی به نظرمی رسد اگر این کمپانی هیروشیمائی به تمایل افراد برای رانندگی عادی یا با مدل های هوشمند اهمیت دهد.

این همه پرسی بین ۱۱۰۰۸ فرد بالغ انجام شد و به گزارش  Motor1 نتیجه حاکی از این بود که ۷۱% از افراد شرکت کننده در این همه پرسی هنوز به رانندگی رایج تمایل داشته و تنها ۲۹% از افراد خودروهای هوشمند استقبال کردند. در واقع ۳/۲ از شرکت کنندگان ادعا کردند حتی اگر خودرهای هوشمند حاضر و آماده نیز در دسترسشان باشد بازهم ترجیح می دهند خودشان رانندگی کنند و در این تعداد سن و سال، فاکتور پررنگی محسوب نشده است.

شاید تنها مشکل این همه پرسی این باشد که فقط در اروپا انجام شده است چرا که اروپا هنوز مقرر فرماندهی خودروهای گیربکس های دستی است. ۱۰۰۲ نفر از شرکت کنندگان از انگلیس بودند و یکی از مهمترین دلایلی که اعلام کردند این بوده است که به رانندگی به چشم سرگرمی نگاه می کنند؛ حتی عده ای اعلام کرده اند که رانندگی فقط رسیدن از مبدا به مقصد نیست.

این گزارش همچنان ادامه دارد و حدود ۷۰% از پاسخ دهندگان بریتانیایی اعلام کرده اند که دوست دارند نسل آینده این آپشن را داشته باشند که خودشان کنترل رانندگی را بر عهده داشته باشند و ۳۹% از آنها معتقدند رانندگی یک لذت فراموش شده است.

از سوی دیگر، مزدا با تکنولوژیهای کمکی مخالفت نمی کند و معتقد است که کمک های مستقل می تواند به رانندگان در شرایط اضطراری مانند کاهش احتمال واژگونی، یاری رسان باشد، اما چیزی که مشخص است این است که مردم هنوز به نشستن روی صندلی راننده علاقه دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *