,

بررسی جیپ رانگلر ۲۰۱۸

بررسی جیپ رانگلر 2018 - کاربا جیپ رانگلر

با وجود اینکه کمپانی جیپ ادعا می کند که جیپ رانگلر ۲۰۱۸ از پایه و اساس جدید است، اما سیستم ۴×۴ این خودرو همچنان یادآور میراث همیشگی این خانواده است. با اینکه این خودرو آفرود سواری فوق العاده ای دارد اما در جاده کمی دست و پا چلفتی به نظر می رسد؛ با اینهمه همین خصوصیت آفرود منحصر به فرد آن، دلخواه خیلی هاست. افرادی که برای اولین بار قرار است جیپ بخرند باید در نظر داشته باشند که جیپ در درجه ی اول یک خودروی مناسب برای آفرود و در درجه ی دوم یک شاسی بلند است.
علاقه مندان آمریکایی جیپ از این می ترسند که جیپ رانگلر جدید نمونه ای با تاثیر از فیات باشد، اما با انتشار بررسی این مدل در آریزونا می توانیم بگوییم که هیچ جای ترسی از این مورد وجود ندارد.
اگر از قبل طرفدار آن بوده باشید این بار هم از آفرود منحصربه فرد آن متحیر خواهید شد، اما اگر طرفدار آن نبوده اید، قطعا نظرتان را عوض خواهد کرد.
با در نظر گرفتن اینکه جیپ رانگلر از پایه و اساس جدید است، فرمول اصلی آن یعنی حضور ۲ اکسل متصل به یک فریم استیل تغییر نکرده است فقط شاید لازم است اشاره کنیم که شاسی کمی سخت تر و عریض تر شده است. تعداد زیادی از پنل های بدنه از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و همین امر سبب می شود ۹۰ کیلوگرم از وزن آن کم شود.

بررسی جیپ رانگلر 2018 - کاربا جیپ رانگلر
مشهودترین چیزی که تغییر نکرده است شکل ظاهری است؛ در واقع باید بگوییم که از روی ظاهر جیپ رانگلر جدید را به سختی می توان از نسخه ی قدیمی تشخیص داد. نکته های دیگری که به چشم می خورد جلوپنجره ی ذوزنقه ای، چراغ های جدید پشت و تغییر محل قرار گرفتن لوگوی جیب به روی باله هاست.
در داخل کابین جیپ رانگلر با یک داشبورد و شیشه ی جلوی بسیار عریض روبه رو می شوید؛ ورودی های هوا و متعلقات روی داشبورد نیز با نظم خاصی به صورت افقی روی داشبورد چیده شده اند. گردن فرمان قابل تنظیم برای ارتفاع های مختلف تنظیم شده است اما افراد با قد کوتاه باید برای استفاده از گیربکس دستی کمی نزدیکتر به فرمان بنشینند.
برای انتخاب متعلقات جیپ رانگلر جدید آپشن های رنگی مختلفی قرار داده شده است اما مهمتر از این حق انتخاب بهبود کیفیت مواد مصرف شده در تولید قطعات است.
علاوه بر سقف اصلی که از جنس بدنه است و پنل های دارای قابلیت جابه جایی، یک سقف تاشو نیز برای استفاده ی راحت تر در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از اعضای جدید که به این مدل اضافه شده است سانروف برقی است که تا سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت قابل استفاده است.

بررسی جیپ رانگلر 2018 - کاربا جیپ رانگلر
اینبار هم درب های جیپ رانگلر قابلیت جدا شدن دارند، دستگیره ها و پین های متعادل لولا ها نیز این عملکرد را راحت تر می کنند. ارتفاع شیشه ی جلو را نیز می توانید کم کنید و برای این کار فقط باید ۴ پیچ و مهره را باز کنید؛ این در حالی است که نسخه ی قدیمی ۲۸ پیچ و مهره داشت که برای پایین آوردن شیشه جلو باید آن ها را باز می کردید.
برای بازار اروپا پیشرانه ای با قدرت انتخاب بین یک موتور بنزینی ۳.۶ لیتر ۶ سیلندر با ۲۸۵ اسب بخار، یک موتور دیزلی ۲.۲ لیتر با ۱۹۷ اسب بخار و یک موتور بنزینی ۲ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر در نظر گرفته شده است. در بین موتورها، فقط موتور ۶ سیلندر از گیربکس دستی برخوردار است.
با اینکه موتور این خودرو از صدای دلنشینی برخوردار نیست اما جیپ رانگلر جدید بسیار چابک است؛ از طرفی با اینکه تمام کلاچ ها و دنده ها با لطافت در کنار هم قرار گرفته اند، اما تغییر دنده در جیپ رانگلر شبیه تغییر دنده در یک تراکتور سفت و سخت است.

در مقایسه ی موتور ۶ سیلندر و نسخه ی ۴ درب موتور ۲ لیتری با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک باید اشاره کنیم که موتور ۲ لیتر مصرف سوخت به صرفه تری خواهد داشت اما جیپ رانگلر در بازار اروپا از سیستم هیبریدی که برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است بی بهره خواهد بود.
جیپ رانگلر جدید از رانندگی نرم تری نسبت به نسخه ی قبلی برخوردار است، گرچه به هیچ عنوان نمی توانیم سرسختی آن را کتمان کنیم. فرمان پذیری کمی ضعیف به نظر می رسد و تایرهای آفرود نیز این ضعف را قدرت می بخشند. باید اشاره کنیم چرخش بدنه پر سر و صدا خواهد بود و حرکات سریع تایرها باعث به وجود آمدن صدای زوزه مانند و فشرده شدن سریع تایرها می شود.

بررسی جیپ رانگلر 2018 - کاربا جیپ رانگلر
تمام این خصوصیات که از آنها صحبت شد به منظور هرچه بهتر نمایش دادن آفرود است. همانطور که اشاره شد جیپ رانگلر از سیستم ۴ چرخ متحرک برخوردار است و استفاده از این سیستم به صورت تمام وقت آپشنال است، از طرفی قابلیت قفل شدن دیفرانسیل های عقب و جلو نیز در نظر گرفته شده است.
با وجود اکسل های سنگین، دنده پذیری مناسب و تایرهای ۳۳ اینچی می توانید تجربه ی صخره نوردی منحصر به فردی را داشته باشید. سیستم دیگری برای کنترل الکتریکی رانگلر به هنگام پایین آمدن از صخره ها نیز در نظر گرفته شده است.
مشخصات فنی رانگلر ۲۰۱۸ موتور ۳.۶ لیتر ۶ سیلندر از قرار زیر است :
قیمت : از ۳۵۰۰۰ پوند به بالا
موتور : ۳.۶ لیتر ۶ سیلندر
قدرت/گشتاور: ۲۸۵ اسب بخار/ ۳۴۳ نیوتن متر
گیربکس : ۸ سرعته
صفر تا ۱۰۰: ۸ ثانیه
سقف قدرت : ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *