اولین تست تویوتا کمری ۲۰۱۸

اولین تست تویوتا کمری 2018 - کاربا تویوتا کمری 2018


تویوتا کمری ۲۰۱۸
هنوز یکی از بهترین سدان های اندازه متوسط در کل دنیاست؛ شاید تعداد ۳۰۸۷۵۹ دستگاه از فروش مدل امسال بیانگر همین موضوع باشد، جالب است بدانید نزدیکترین به این تعداد فروش مربوط به هوندا آکورد با ۲۷۷۵۴۲ دستگاه است. در مطلب زیر بررسی کوتاهی در مورد این طلایه دار جذاب انجام داده ایم:
در حالی که برندهای دیگر در حال تغییر موتور مدل های خود به توربوشارژهای ۴ سیلندری هستند که با توجه به این سگمنت فضای کمتری نیز اشغال می کند، کمری XSE هنوز از یک موتور ۶ سیلندر استفاده می کند.
از طرفی هوندا برای مدل آکورد، موتور ۳.۵ لیتر ۶ سیلندر را با یک ۲ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر جابه جا کرده است که ۲۵۲ اسب بخار توان خروجی و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می کند؛ لازم به ذکر است که این موتور در مدل سیویک Type R نیز به کار رفته بود. ترکیب این موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر با یک گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک یا ۶ سرعته ی دستی قابل ستایش است.

اولین تست تویوتا کمری 2018 - کاربا تویوتا کمری 2018
موتور ۳.۵ لیتر ۶ سیلندر تویوتا کمری ۲۰۱۸ نیز با همراهی یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته توان خروجی برابر با ۳۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۶۲ نیوتن متر ایجاد می کند که این اعداد، صفر تا ۹۶ کیلومتر این مدل را به ۵.۸ ثانیه می رسانند؛ لازم به اشاره است که هوندا آکورد ۲۰۱۸ این مقدار را در ۵.۷ ثانیه پر می کند البته در صورت حضور گیربکس ۱۰ سرعته ی اتوماتیک. در صورت حضور گیربکس ۶ سرعته ی دستی این مقدار به ۶.۲ ثانیه می رسد. از طرفی کمری XLE در صورت برخورداری از موتور ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی ۲۰۳ اسب بخاری، نیاز به ۷.۶ ثانیه زمان دارد تا صفر تال ۹۶ کیلومتر را پر کند.

در مورد تست ۴۰۰ متر تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSE نیز باید بگوییم که زمانی برابر با ۱۴.۳ ثانیه نیاز بود تا مسیر طی شود و این در حالی است که هوندا با موتور توربوشارژ ۴ سلیندر و گیربکس ۱۰ سرعته نیز همین میزان زمان نیاز داشت تا تست ۴۰۰ متر را طی کند.
لازم به اشاره است که تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSE در صفر تا ۹۶ کیلومتر و تست ۴۰۰ متر، سوناتای ۲۰۱۷ و کیا اوپتیما توربوشارژ را شکست داده است. شورولت مالیبو ۲۰۱۷ نیز با موتور توربوشارژ ۴ سیلندر و گیربکس ۹ سرعته با ۵.۷ ثانیه زمان برای پر کردن صفر تا ۹۶ کیلومتر از کمری پیشی گرفت، البته این ۲ رقیب در تست ۴۰۰ متر برابر شدند. فورد فیوژن ۲۰۱۷ نیز با موتور توئین توربوی ۶ سیلندر نیز در هر ۲ مورد همه ی رقیب ها را پشت سر گذاشت.

اولین تست تویوتا کمری 2018 - کاربا تویوتا کمری 2018
البته برای کسی که بخواهد تویوتا کمری ۲۰۱۸ بخرد این اعداد خیلی اهمیتی ندارند و مهمترین فاکتور امنیت است. با اینکه کمری در ترمزگیری بهترین نیست ولی قابل قبول است، مدل xle با وزن ۱۶۶۲ کیلوگرم فقط به ۳۷.۵ متر نیاز دارد تا با سرعت ۹۶ کیلومتر بایستد و مدل xle با وزن ۱۵۸۳ کیلوگرم در مسافت ۳۷ متر می ایستد. به علاوه آکورد اسپرت ۲.۰T با وزن ۱۴۹۰ کیلوگرم در فاصله ی ۳۳ متری و مدل Touring با وزن ۱۵۵۳ در فاصله ی ۳۵ متری می ایستد.
اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، کمری خودروی آرامی در جاده هاست به جز در زمان غیر فعال بودن موتور که صدای بلندتر و کمتر لذت بخشی نسبت به باقی موتورهای در این کلاس دارد. از طرفی شاسی که روی هر سطحی عملکرد خوبی دارد و کنترل بهتر در شرایط پیچیده از مواردی است که در نتیجه ی کاهش وزن این مرد قدرتمند ایجاد شده است.

شاید در نگاه اول تویوتا کمری ۲۰۱۸ خودروی لوکسی به نظر برسد، ولی برخی مشکلات آن باعث می شود که این نگاه را عوض کند؛ درب ها عریض هستند و به راحتی از داخل ماشین می توانید به آنها دسترسی داشته باشید و به هنگام بسته شدن صدای ضعیفی از دربها می آید. حتی در مدل هیبریدی LE این موضوع پررنگ تر است. لازم به ذکر است که مدل هیبریدی از یک موتور ۲.۵ لیتر ۴ سلیندر برخوردار است که با یک موتور الکتریکی ست شده است و یک پله کمری را بالاتر برده است.
صدای دیگری که سکوت آرامش بخش تویوتا کمری ۲۰۱۸ را برهم میریزد، صدای هیدرولیکی است که به هنگام آزاد یا درگیر کردن ترمز می آید.
خلاصه بگوییم، این مدل، اسپرت ترین حالتی است که از کمری دیده ایم و قطعا دوستداران این مدل بسیار خوشحال خواهند بود که صاحب آن باشند البته اگر سوار هوندا آکورد جدید نشده باشند.
منبع سایت motortrend
اولین تست تویوتا کمری 2018 - کاربا تویوتا کمری 2018

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *