,

کانسپت الکتریکی Terzo Millennio لامبورگینی، دنیای جدیدی از فناوری ها

کانسپت الکتریکی Terzo Millennio لامبورگینی - کاربا لامبورگینی


لامبورگینی
قدم بزرگی در تولید خودروهای الکتریکی برداشته است. این کمپانی ایتالیایی با شراکت موسسه ی MIT تولید کانسپت الکتریکی به نام Terzo Millennio را استارت  زد.
حتما نام این کانسپت نظر شما را به خود جلب کرده است و دوست دارید معنی آن را بدانید ؟ Terzo Millennio به معنی ” سومین دهه” است و همین اسم نشان می دهد که این مدل را به این زودی در شوروم ها نخواهیم دید. برعکس مدل های الکتریکی کنونی این مدل به جای استفاده از پک باتری های کانونشنال، از ابرخازن هایی استفاده می کند که قادر به ذخیره ی سریع انرژی هستند. لامبورگینی اشاره کرده است که Terzo عمری طولانی در پیش خواهد داشت.

کانسپت الکتریکی Terzo Millennio لامبورگینی - کاربا لامبورگینی
ابرخازن های به کار رفته در این مدل، انرژی الکتریکی را به ۴ موتور الکتریکی می فرستند و در واقع طراحی ماشین به طراح این آزادی را می دهد که وحشیانه تمام تصورات و تصویرسازی های ذهنش را روی آن پیاده کند چرا که قرار نیست برای یک مدل غول پیکر با موتوری ۱۲ سیلندر بدنه طراحی کنند و همین آزادی باعث شده است که ظاهر Terzo کاملا مطابق با رویای آینده باشد.
برای ساخت بدنه ی ماشین از مواد کامپوزیتی استفاده شده است که می توانند انرژی الکتریکی را در خود نگه دارند و به گونه ای به خودی خود مخزنی برای انرژی الکتریکی تولیدی باشند. جالب است بدانید مواد هوشمندی که در ساخت بدنه ی این مرد بزرگ استفاده شده است به هنگام بروز یک ترک، به صورت هوشمندانه به بهبود آن میپردازند تا ترک ها به شکاف های عمیق تری تبدیل نشوند! همچنین در ساخت شاسی ماشین نیز از فناوری کامپوزیت حرارت دیده استفاده شده است.

شاید جالب باشد بدانید که لامبورگینی از دسته برندهایی است که علاقه ای به فناوری خودروهای خودران از خود نشان نداده است اما برای این مدل یک سیستم کمک رانندگی در نظر گرفته شده است که به راننده سریع ترین خط مسیر را نشان می دهد و این باعث می شود که حتی در مسیر های جدید و ناشناس هم بتوانید با بیشترین سرعت رانندگی کنید.

کانسپت الکتریکی Terzo Millennio لامبورگینی - کاربا لامبورگینی
مدیرعامل کمپانی لامبورگینی در مورد تولید این ابرخوردروی خاص گفته است: ما تصمیم گرفتیم از آنچه که در حال حاضر غیر ممکن است را برای رسیدن به ممکن های آینده استفاده کنیم؛ لامبورگینی همیشه باید همان برندی باشد که رویاهای نسل بعدی را می سازد.”
از همین گفته ها پیداست، Terzo به این زودی ها به دنیا نخواهد آمد اما ممکن است خصوصیات مشترکی با جد خود یعنی اونتادور داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *