,

دایهاتسو به سال ۱۹۶۳ برمیگردد

دایهاتسو به سال 1963 برمیگردد - کاربا دایهاتسو

در نمایشگاه توکیوی امسال ممکن است افسانه هایی مثل سوپرا، Z، S2000 و Evo باشید. حالا به گوش رسیده است که دایهاتسو نیز با یک کانسپت زیرخاکی و موروثی به جمع این مدل های افسانه ای خواهد پیوست. باید اشاره کنیم این کانسپت جذاب به مناسبت سالگرد ۱۱۰ سالگی کمپانی سازنده اش ساخته شده است.

سال ۱۹۶۳ اولین مدل اختصاصی Compagno برای فروش قرار گرفت. در آن زمان دایهاتسو هنوز کمپانی مستقلی بود و هنوز تویوتا سهام دار اصلی آن نشده بود اما این ماجرا فقط تا سال ۱۹۶۷ ادامه داشت. جالب است بدانید حجم موتوری که برای آن در نظر گرفته شده بود سرجمع ۱ لیتر بود!

دایهاتسو به سال 1963 برمیگردد - کاربا دایهاتسو

کانسپت جدید نیز با پیروی از همان رسم قدیم، دارای یک موتور توربوی ۱ لیتری هیبریدی است، البته گفته شده که موتور ۱.۲ لیتری نیز برای این مدل قابل استفاده است.

چیزی که مشهود است این است که طراحی این سدان خیلی به مدل کلاسیک خود شبیه است؛ با همان جلوپنجره ی مربعی کرومی و رکاب های کشیده شده از زیر چراغ های جلو که تا خطوط اصلی بدنه کشیده شده اند گویای همین شباهت خانوادگی است.

در داخل کابین، فرمان سه پره ای را میبینید که از همان مدل نوستالژیک الگو گرفته شده است؛ حتی گیج ها نیز با همان شکل و شمایل گرد قدیمی طراحی شده اند ، حتی صفحه نمایشی که در داخل کابین روی کنسول وسط قرار گرفته است نیز دارای المنت های گرد است. در کل همه چیز رنگ و بوی گذشته ها را دارد، دستگیره های درب ها، قطعات کرومی و برخی متعلقات دیگر؛ البته ناگفته نماند که این شباهت به صورت ۱۰۰% نیست.

انتظار می رود اگر سدان دایهاتسو در سطح انبوه تولید شود، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خودروهای اقتصادی و لوکس و در عین حال نوستالژیک باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *