, ,

تویوتا در صدر با ارزش ترین برندهای خودرویی دنیا

تویوتا در صدر با ارزش ترین برندهای خودرویی دنیا - کاربا


تویوتا
لقب باارزش ترین برند خودرویی را به نام خود زد؛ در حقیقت تویوتا در ۱۲ سال گذشته ۱۰ بار به عنوان با ارزش ترین برند خودرویی شناخته شده است.
این برند دوست داشتنی با ارزش ۲۸.۷ میلیارد دلار، با انتخاب گروه رتبه دهنده ی Global Brands در میان مدل های مختلف، عنوان محبوبترین در سگمنت خودرو را گرفت. البته باید اشاره کنیم به دلیل کاهش هزینه های نیروی انسانی و تغییرات ارزی، ارزش این برند در مقایسه با سال گذشته ۳% افت داشته است.
به گفته ی پیتر والش، مدیر گروه Global BrandZ، تویوتا برندی است که علاوه بر کیفیت بالا بسیار قابل اعتماد است. با اینکه این برند دوست داشتنی برای حل مشکلات کمپانی خود اخیرا به شدت در حال تقلا بود، اما مشتریان علاوه بر اینکه هیچ نارضایتی از خود نشان ندادند بلکه از آن بسیار راضی بودند و خودروهای خود را دوست داشتند و اعتقاد دارند که تویوتا سالها خدمتگذار مناسبی بوده است.
بعد از تویوتا، بی ام دبلیو با ارزش برند ۲۴.۶ میلیارد دلار در مقام دوم قرار گرفته است و به دنبال آن مرسدس بنز، فورد و هوندا جای گرفتند.
در این میان تسلا حرکت بزرگی داشته است و با ارزش برند ۵.۹ میلیارد دلار در مقام ۸ این رتبه بندی قرار گرفت و این مقام یعنی دقیقا بالاتر از برندهای مثل پورشه و لند روور! البته انتظار می رود در سالهای آینده پیشرفت بالاتری نیز داشته باشد.
پیتر والش می گوید: داستان تسلا کمی هیجان انگیزتر است چرا که فقط منتهی به خودروهای پیشنهادی این روزهایش نیست، بلکه تسلا برای آینده نیز چراغ های روشنی نشان داده است و این تعهدی است برای روزهای پیش رو! احتمالاتی وجود دارد که تسلا برندی با تجربه در میان برندهای دیگر شناخته شود!
در دنیای الکترونیکی شاید تسلا به اندازه ی اپل و فیسبوک جذبه و خواهان داشته باشد اما روراست باشیم؛ تسلا خیلی راه دارد تا به چنین برندهایی برسد!ً شاید مایل باشید بدانید که گوگل با ارزش ۲۴۵.۶ میلیارد دلار در صدر، اپل با ۲۳۴.۷ میلیارد دلار در مقام دوم و مایکروسافت با ۱۴۳.۲میلیارد دلار در مقام سوم جهان قرار گرفته است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *