,

ب ام و ۵۳۰e پلاگین هیبریدی معرفی شد

ب ام و 530e پلاگین هیبریدی - کاربا ب ام و 530e


ب ام و ۵۳۰e 2018
خودروی هیبریدی پلاگین iPerformance، آخرین تلاش ب ام و برای الکتریکی کردن خودروهایش می باشد.ب ام و جزئیات بیشتری در مورد ۵۳۰e 2018 هیبریدی پلاگین و iPerformance خود منتشر کرده که نشان دهنده ی اضافه شدن عملیات الکتریکی کردن به خط تولید اصلی سدان های این کمپانی مانند ۳۳۰e و ۷۴۰e می باشد. این آخرین مدل تولیدی نسل G30 از سری ۵ ب ام و است که در ماه اکتبر معرفی شده بود.

ب ام و 530e پلاگین هیبریدی - کاربا ب ام و 530e

به عقیده ی کمپانی، ۵۳۰e خودرویی قابل توجه است زیرا این اولین خودروی ب ام و است که iPerformance وپلاگین بوده و هر دو حالت رانندگی دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل xDrive را دارا می باشد. در حال حاضر ۳۳۰e فقط در مدل دو دیفرانسیل xDrive عرضه می شود. به نظر می رسد که ب ام و علاقه ی زیادی به فروش بیشتر خودروهای پلاگین هیبریدی در مناطق برفی دارد.

ب ام و ۵۳۰e نیز همانند ۳۳۰e دارای یک موتور توربو چهار سیلندر ۲.۰ لیتری و یک موتور جفت شده ی الکتریکی می باشد که مجموعا ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به گفته ی ب ام و، ۵۳۰e صفر تا صدی برابر با ۶.۱ ثانیه داشته و حد اکثر سرعت آن برابر با ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و این ارقام، ب ام و ۵۳۰e را دقیقا بعد از سری ۵ بنزینی با قدرت مشابه قرار می دهد، اما در هر صورت خودرویی سریع است. تنها گیربکس این خودرو یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به همراه پدال تعویض دنده پشت فرمان می باشد.

یک پک باتری ۹.۲ کیلووات ساعتی نیز در زیر صندوق عقب ب ام و ۵۳۰e قرار گرفته که در کمتر از ۷ ساعت با برق ۱۲۰ ولت شارژ خواهد شد، در حالیکه یک شارژر درجه دو همین کار را در مدت ۳ ساعت انجام می دهد.

همانند سایر خودروهای iPerformance، راننده توسط یک دکمه حالت های مختلف رانندگی را تجربه می کند، مثلا حالت تمام الکتریکی، هیبریدی یا فقط بنزینی. ب ام و۵۳۰e در اوایل سال آینده آماده ی فروش خواهد بود و اولین نسخه های این خودرو در بهار و به همراه سایر خودروهای جدید سری ۵ در بازار عرضه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *